Čo by mali neziskovky vedieť o komunikácii so štátom? Prečítajte si dôležitú informáciu.
Štátne elektronické schránky majú slúžiť na elektronickú komunikáciu smerom od štátnych inštitúcií.
Doposiaľ štát doručoval správy do elektronických schránok iba právnickým osobám, vedeným v Obchodnom registri. Tieto ju mali mať povinne aktivovanú od 1.7.2017.
Od 1.6.2020 sa povinnosť mať aktivovanú e-schránku rozširuje aj na neziskový sektor (občianske združenia, nadácie, neziskové organizácie, politické strany a hnutia, záujmové združenia právnických osôb a.i.)
Na to, aby sa neziskovka do svojej e-schránky dostala, je potrebné mať elektronický občiansky preukaz s čipom, bezpečnostný osobný kód (BOK) a stiahnuté príslušné certifikáty.
Je dôležité upozorniť, že doručovanie správ od štátu do elektronických schránok by firmy a teraz aj neziskový sektor nemali brať na ľahkú váhu. Ak im do nich totiž príde elektronické rozhodnutie a nikto si ho neprevezme, platí fikcia doručenia. To znamená, že úradné rozhodnutie sa po 15 dňoch považuje za riadne doručené a prevzaté.
Prečítajte si aj:
Spoločnosť A&T solutions sa zaoberá vedením účtovníctva a daňovým poradenstvom. Jednou z našich špecializácií je aj oblasť neziskového sektora.
Informácie v tomto článku odrážajú naše vedomosti a názory v dobe spracovania. Skôr, ako sa rozhodnete pre uskutočnenie svojich zámerov, vyžiadajte si podrobnejšie informácie.
Ak by ste mali otázky týkajúce sa tejto problematiky, alebo by vás zaujímali ďalšie informácie neváhajte sa na nás obrátiť
Páčia sa vám naše odborné články? Prihláste sa na ich odber.